Recenzja Anthony Reynolds „League of Legends: Zrujnowanie”

 Camavor to okrutna kraina o krwawym dziedzictwie. Gdziekolwiek zjawiają się jej rycerze, tam zaczyna się rzeź.
Kalista pragnie to zmienić. Kiedy jej młody, narcystyczny stryj Viego zostaje królem, kobieta przysięga hamować jego destrukcyjne zapędy jako jego lojalna powierniczka, doradczyni i generał armii. Plany te krzyżuje zatrute ostrze skrytobójcy, które godzi małżonkę Viega: królowa Izolda zapada na nieuleczalną śmiertelną chorobę.
Stan Izoldy się pogarsza, a król pogrąża się w szaleństwie i rozpaczy. Stabilność całego Camavoru jest zagrożona. Kalista, by ocalić królestwo, podejmuje się desperackiej misji: postanawia odnaleźć legendarne Błogosławione Wyspy, na których podobno znajduje się lek mogący ocalić życie królowej. O ile te wyspy w ogóle istnieją i uda się je odszukać…
Kalista zostaje uwikłana w okrutne intrygi. Wkrótce będzie zmuszona wybierać między lojalnością wobec Viega a tym, co uważa za słuszne – bo nawet w obliczu całkowitej ciemności jeden szlachetny czyn może zrodzić jasność zdolną uratować świat.„Zrujnowanie“ – pełna rozmachu opowieść o magii, zemście i imperium na skraju upadku.

 


Wydawnictwo: Insignis Media
Rok wydania:  2023
Format: Książka


 Książka, o które dziś Wam opowiem bardzo mnie intrygowała, chociaż nie znam gier, które stały się inspiracją do jej stworzenia, chciałam za wszelką cenę ją poznać i przeczytać. Moja wiedza na temat League of Legennds nie jest wielka, ale nie obawiałam się, że moje braki w jakikolwiek sposób wpłyną na niewystarczający odbiór książki. Każda historia fantastyczna ma swoje prawa, krainy i ciekawych bohaterów, czy mogłoby pójść coś źle? W żadnym wypadku. Udało mi się dowiedzieć, że „League of Legends: Zrujnowanie” w grze miało swój motyw przewodni w 2021 roku. Anthony Reynolds zabiera czytelnika wprost do Camavoru, bardzo niebezpiecznej i przepełnionej krwawymi walkami krainie. Czy łatwo będzie w niej przetrwać?

Główną bohaterką książki autorstwa Anthonego Reynoldsa pod tytułem „League of Legends: Zrujnowanie” jest Kalista, to dobra kobieta, której zależy na ludziach, nie myśli jedynie o sobie i swoich korzyściach. Stryj dziewczyny Viego zostaje wybrany na króla, jest człowiekiem niebezpiecznym, który czasami ma wyjątkowo mroczne zapędy. Kalista stara się go hamować, jest lojalna i stała się generałem armii. Wszystko było dobrze, do czasu, kiedy żona króla ucierpiała, zaczęła ją trawić nieuleczalna i śmiertelna choroba. Z czasem jest tylko gorzej, królowa Izolda słabnie, a jej małżonek jest coraz bardziej zrozpaczony. Królestwo jest w niebezpieczeństwie, Kalista zostanie wystawiona na próbę, czy jej podoła? Kogo wybierze królestwo, to co ważne, czy Viega? Dziewczyna wyruszy w podróż w nieznane, jest szansa na ocalenie królowej, tylko czy ona wytrzyma do powrotu dziewczyny?

„League of Legends: Zrujnowanie” było niesamowitą podróżą do nowego świata, który bardzo mi się spodobał. Nie trzeba być graczem, aby pokochać ten świat, postacie, jeśli mieliście takie obawy to jestem dobrym przykładem do tego, że nie trzeba się martwić. Królestwo Camavor jest bardzo władczym krajem, często najeżdża ziemię innych, ale wszystko się zmienia, kiedy królowa podupada na zdrowiu. Tajemnicza trucizna sprawia, że niezwykle trudno jest stać i patrzeć, kiedy ktoś cierpi. Kalista jest niesamowitą bohaterką, zyskała moją sympatię i z przyjemnością spoglądałam na to, jak walczy i robi to, co uważa za słuszne. „League of Legends: Zrujnowanie” to niezwykle silnie zbudowana książka, która czyta się sama.  Mamy tutaj niezwykłe zaplecze magiczne, intrygi dworskie, pragnienie władzy, uczucie i krwawe walki. Powieść została wydana niezwykle atrakcyjnie, sprawiła mi ogromną przyjemność. Uwielbiam poznawać nowych autorów, gorąco Wam polecam tą książkę.

  

W s p ó ł p r a c a    r e k l a m o w a 

Komentarze

Popularne posty