Recenzja Klaudia Gregorczyk „Piekielna narzeczona”

 Historia o dziewczynie, która wprosiła się śmierci do domu i wpadła prosto w jej ramiona.
W byciu królową najważniejsze są stanowczość i odwaga, których Lethcie nie brakuje, w przeciwieństwie do królewskiej krwi.
Żeby ratować brata, dziewczyna zmuszona jest udawać królową Niebieskich i wyjść za Aidana – okrutnego księcia rodu Czerwonych. Trafia na dwór pełen intryg, krwi i mężczyzn, którzy za nic mają opinie kobiet. Zostaje szpiegiem królowej Yenisei i poznaje sekrety Domhana – uzurpatora winnego wojny pomiędzy Pięcioma Królestwami. Letha ma plan, musi wytrzymać do ślubu, odbyć z mężem tradycyjną podróż do swojego kraju i wystawić go królowej na pewną śmierć.
Jednak nic nie jest takie, jakim się wydaje, a ona dopiero się o tym przekona. Na Czerwonym Dworze nie tylko ona ma tajemnicę, która komplikuje jej życie.

 

Wydawnictwo: Empik Go
Rok wydania:  2023
Format: Książka
Cykl: Piekielna
Tom I


„Piekielna narzeczona” jest pierwszym tomem cyklu pod tytułem Piekielna autorstwa przesympatycznej Klaudii Gregorczyk. Jest to jej debiut literacki, a widząc, że to moje klimaty nie wahałam się, aby zgłosić swoją gotowość do przygotowania recenzji. Chciałam poznać główną bohaterkę, zobaczyć, w jakim świecie żyje i co zgotował jej los. Lubię poznawać nowych autorów, zawsze mają coś nowego do zaoferowania. Bywają debiuty lepsze i gorsze, jednak z każdej książki staram się wynieść coś pozytywnego. Napisanie książki wbrew pozorom wcale nie jest takie łatwe, kosztuje to wiele pracy, dlatego powinniśmy podchodzić do tego z szacunkiem. Powiem Wam w zaufaniu, że nie mogłam się doczekać, kiedy książka Klaudii Gregorczyk do mnie dotrze, a kiedy miałam już ją w dłoniach zabrałam się za czytanie.

Główną bohaterką książki autorstwa Klaudii Gregorczyk pod tytułem „Piekielna narzeczona” jest Lethy, dziewczyna, która zaimponowała mi swoją odwagą. W wyniku napadu na wioskę, jej brat zostaje uprowadzony przez brutalnych Czerwonych. Zrobi wszystko, aby go odzyskać, nawet jeśli będzie to oznaczało wcielenie się w pewną rolę do odegrania i poświęcenie. Czwerwoni mają okropną opinię, przepełnionych okrucieństwem i tyranią, przewodzi im pozbawiony litości i ludzkich uczuć król Domhan, ale czy faktycznie taka jest prawda? Lethy uzurpuje Królową Niebieskich i w zamian za pokój i brak ataków na ich ziemię zgadza się poślubić Aidana, następcę tronu Czerwonych. Czy ten fortel się powiedzie? Co czeka dziewczynę u Czerwonych? Jakie tajemnice uda jej się odkryć i czy ocali swojego brata?

„Piekielna narzeczona” zabrała mnie w niesamowitą podróż do osnutego złą sławą Królestwa Czerwonych, nie była to bułka z masłem, ten świat jest brutalny, przepełniony mordem, zastanawiałam się, jak taka dziewczyna jak Lethy poradzi sobie w styczności z królem? Cieszył się złą sławą, był brutalny, zepsuty i budził w czytelniku lęk. Klaudia Gregorczyk stworzyła historię, która jest przepełniona intrygami, nie trudno tutaj o manipulację, w której sidła bardzo łatwo można wpaść. Autorka stworzyła świetną opowieść, w której spore znaczenie ma magia, władanie żywiołami i bohaterowie. Przepadłam. Następca tronu nie jest tak pozbawiony skrupułów jak jego ojciec ewidentnie ma dwie twarze, chociaż zapewne wolałby, niektóre sprawy załatwić w zupełnie inny sposób. „Piekielna narzeczona” to książka bardzo przyjemna, którą czyta się ZBYT szybko, a niestety drugiego tomu nie widać póki, co. To taki minus ode mnie. Myślę, że to bardzo udany debiut, akcja jest dobrze wyważona, świat przedstawiony intrygujący, bohaterowie wyraziści, chciałam zostać na dłużej w ich otoczeniu, nawet nie zauważyłam, kiedy dotarłam do ostatniego zdania. Czekam na kolejny tom, nie ma takiej opcji, abym po niego nie sięgnęła i pozbawiła siebie takiej przygody.


W s p ó ł p r a c a    r e k l a m o w a  

Komentarze

Popularne posty