Recenzja Ava Corrigan „Ścieżka wróżek. Przeznaczenie Saga Winx”

 Ścieżka wróżek" to pierwsza część cyklu książek opartych na popularnym serialu produkcji Netflixa "Przeznaczenie: Saga Winx". Odkryj czarującą opowieść o magii, emocjach, przyjaźni i poszukiwaniu własnej drogi!

Szkoła magii Alfea skupia niezwykłych, uzdolnionych magicznie studentów z różnych wymiarów. Mają oni przed sobą ważny cel: muszą nauczyć się kontrolować moce, którymi zostali obdarzeni.
Los splata ze sobą historie pięciu uczennic, które zostają współlokatorkami. Początkowo wydaje się, że dziewczyny znacząco się różnią i nic ich ze sobą nie łączy.
Aisha potrafi kontrolować żywioł wody i jest fanką sportu. Terry świetnie odnajduje się w świecie przyrody. Musa jest introwertyczką i umie doskonale odczytywać nastroje innych ludzi. Stella panuje nad światłem. Z kolei Bloom to pochodząca ze świata ludzi outsiderka, która musi opanować trudną sztukę władania ogniem.
Nastolatki marzą o tym, by dowiedzieć się, kim tak naprawdę są. Chcą spotkać prawdziwych przyjaciół i odnaleźć własne miejsce w magicznej szkole.
Ich plany stają jednak pod znakiem zapytania, gdy w murach szkoły budzi się pradawne zło. Młode wróżki będą musiały szybko stanąć na wysokości zadania i przetestować swoje moce.
Dziewczyny odkryją potężną tajemnicę, która całkowicie odmieni ich obraz Innego Świata... oraz siebie samych. Czy poradzą sobie w kryzysowej sytuacji?
Fabuła "Ścieżki wróżek" obejmuje wydarzenia z pierwszego sezonu serialu "Przeznaczenie: Saga Winx". W książce znajdziesz jednak więcej dodatkowych wątków, które nie pojawiają się w odcinkach. Poznasz także nowe, nieznane dotąd postacie i ich historie. Zgłębisz sekrety ulubionych wróżek, które znasz z ekranu.

 


Wydawnictwo: Feeria
Rok wydania:  2022
Format: Książka
Liczba stron: 360
Cykl: Przeznaczenie Saga Winx
Tom I

 

„Ścieżka wróżek. Przeznaczenie Saga Winx ” autorstwa Avy Corrigan to swoiste zaproszenie nas do świata wróżek, Alfei, który możemy poznać dzięki platformie Netflix, na której obecnie możemy przeglądać dwa sezony tego serialu. Serial bardzo mi się spodobał, zapewnił mi relaks, którego potrzebowałam, dlatego też poczułam chęć przeczytania książek. Dzięki wydawnictwu udało mi się wyruszyć na przeciwko dzielnym wróżkom, które nie bały się stawić czoła niebezpieczeństwu, umacniając tym samym swoją więź. Jestem przekonana, że zwolennicy serii Winx, czy to animowanej, czy serialowej czują lekką obawę. Nie chcą z pewnością się zniechęcić, jednak ja zdecydowałam się przełamać i poznać pióro Avy Corrigan.

Główną bohaterką "Ścieżki wróżek. Przeznaczenie Saga Winx" jest Bloom, dziewczyna wychowana w Kalifornii, w zupełnie przeciętnej rodzinie, która z pewnością nie posiadała magicznych mocy. Nastolatka nie wiedziała, kim jest, ani jakie moce w niej drzemią, dopóki nie doprowadziła do pożaru. Bała się o swoich rodziców, nie rozumiała, co się z nią dzieje. Całe szczęście dziewczyna trafiła do Alfei, magicznej szkoły dla wróżek, gdzie będzie próbowała nauczyć się jak panować nad posiadaną mocą.  Najbliższymi koleżankami dziewczyny zostają: kochająca naturę i rośliny Terra, odczuwająca zbyt wiele emocji innych Musą, Aishą panująca nad żywiołem wody i potrafiąca panować nad światłem  księżniczka Stella, która ma niezły charakterek. wiele rzeczy się komplikuje, kiedy w Alfei pojawiają się Spaleni, czy wróżkom uda się rozwikłać tajemnice ich pochodzenia? Czego chcą Spaleni? Dlaczego pojawiają się blisko Bloom? Czy dziewczynie uda się rozwikłać tajemnicę swojej przeszłości?

„Ścieżka wróżek. Przeznaczenie Saga Winx ” można zaliczyć do adaptacji serialu, która wyszła Avie Corrigan niezwykle szczegółowo. Bardzo spodobało mi się to, że świat Alfei i magii nie został potraktowany pobieżnie, autorka postarała się o piękne opisy, które w Aden sposób nie przytłaczały i nie były męczace. Ci czytelnicy, którzy nie mieli okazji zobaczyć serialu wcześniej, bądź nie planują tego robić otrzymają bardzo obrazowe przedstawienie świata wróżek i specjalistów, czyli wojowników. „Ścieżka wróżek. Przeznaczenie Saga Winx ” to historia nie tylko przedstawiająca losy wróżki ognia władającej smoczym płomieniem, pozostali bohaterowie mieli w powieści swoje momenty, nie zostali pokrzywdzeni. Ava Corrigan zabrała mnie w fascynującą podróż, którą z chęcią przebyłam wspólnie z wróżkami i specjalistami. Powieść czytało mi się niezwykle przyjemnie, szybko, pochłaniałam wszystkie fragmenty tekstów, żadnych nie przeskakiwałam. Myślę, że książka spodoba się nie tylko fanom Klubu Winx. 


Komentarze

Popularne posty