Recenzja Zoraida Córdova „Podpalaczka”

Nazywam się Renata Convida. Przeżyłam setki ukradzionych żywotów... Teraz nadszedł czas, żeby przeżyła własne życie…
Renata była jeszcze dzieckiem, kiedy została porwana przez ludzi króla. Jako złodziejka wspomnień, najrzadsza i najbardziej przerażająca z magicznych Moriów została wykorzystana do wykonania Królewskiej Furii, oblężenia, które spowodowało śmierć tysięcy jej pobratymców.
Teraz Renata jest jedną z Szeptów, rebelianckim szpiegiem, działającym przeciwko koronie. Kiedy jej dowódca – a zarazem chłopak, w którym się zakochała – Dez, zostaje jeńcem przerażającego Złotego Księcia, Renata musi wrócić do pałacu i samodzielnie wykonać ściśle tajną misję. Czy zdoła utrzymać tajemnicę, skoro sama płonie żądzą zemsty na okrutnym tajemniczym księciu? Od tego zależy jej życie i los Moriów.
Powrót do pałacu ożywia dawno skrywane wspomnienia. Kiedy Renata coraz mocniej zżywa się z dworem królewskim, odkrywa tajemnicę, która może zmienić los całego królestwa – i zakończyć wojnę, która tak drogo ją kosztowała.

 

Wydawnictwo: IUVI
Rok wydania:  2022
Format: Książka
Liczba stron: 428
Cykl: Hollow Crown
Tom I 

 

Kiedy zobaczyłam książkę „Podpalaczka” w zapowiedziach wydawniczych musiałam się nią zainteresować. Niecodzienna, estetyczna okładka skusiła mnie, abym przeczytała opis wydawcy, coś czułam, że będzie to niesamowita przygoda, o której będę długo myślała. Wspomnienia są dla nas czymś ważnym, definiują nas, pozwalają uczyć się na błędach, rozpamiętywać dobre chwile, czasem te trudne, kiedy to pomaga przetrwać. Co byłoby gdyby ktoś z łatwością odebrał nam wszystko? Byłam ciekawa wizji Zoraidy Córdovej, autorki, którą wcześniej nie znałam, cieszę się jednak, że mogłam poznać. Bardzo lubię książki fantastyczne, a ta w 2017 roku została uhonorowana nagrodą International Book Award.

Głowną bohaterką książki „Podpalaczka” autorstwa Zoriady Córdovej jest Renata Convida to dziewczyna, która w życiu wiele przeszła, jako dziecko została porwana z rodzinnego domu, a wszystko przez jej rzadkie i wyjątkowo niebezpieczne umiejętności. Jej dotyk potrafi odebrać człowiekowi wspomnienia, wszystko zależy od niej ile ich będzie, czasami ten dar potrafi się przysłużyć czemuś dobremu. Kiedy można ulżyć komuś w cierpieniu, gorzej, kiedy bezlitośnie odbiera się istocie wszystko nie pozostawiając niczego w zamian. Człowiek zmienia się w pustą skorupę, a to nie oznacza niczego dobrego. Renata jest tajną bronią króla, który jest okrutny. Wykorzystuje ją przeciwko jej podobnym, pobratymcom, których nazywa się Moriomami. Istnieje jednak ruch oporu, rebelianci, którzy nie poddają się tyranii władcy. Udało im się uwolnić Renatę i zaczęła przynależeć do Szeptów, jej sytuacja nie jest jednak taka prosta. Walczyła przeciwko swoim, więc nie wszyscy spoglądają na nią życzliwie. Czy poradzi sobie pośród nich? Czy znajdzie w sobie tyle odwagi, aby powrócić do pałacu, aby zmienić wynik wojny? Czy uda jej się zniszczyć broń władcy?

 „Podpalaczka” jest historią, która potrafiła wywrzeć na mnie spore wrażenie. Przede wszystkim zaciekawiła mnie samą postacią głównej bohaterki, wokół której jest tak wiele tajemnic i sekretów. Zoraida Córdova potrafiła wprowadzić czytelnika w zupełnie inny świat, który trzeba poznać od podszewki. Nie spodziewajcie się książki chaotycznej, gdzie szereg informacji Was przytłoczy. Autorka zadbała o to, aby wszystko działo się w swoim własny tempie, stopniowo zdradza kolejne nowości fabularne i wydarzenia. Bardzo mi się to spodobało, próbowałam rozeznać się w bohaterach, któremu można zaufać, jak ocenić konflikt wojenny. „Podpalaczka” jest książką, w której mamy silne kobiece postacie, zwłaszcza główna bohaterka, ma dar, może być dla niej zarówno zbawieniem, jak i ciężarem, który nie jest łatwo nieść na barkach. W świecie „Podpalaczki” jest wiele typów magii, jednym słowem dla każdego coś ciekawego. Jestem przekonana, że książka zasługuje na o wiele większy rozgłos, jest to pierwszy tom cyklu Hollow Crown, a ja nie mogę się doczekać na kontynuację




Komentarze

Popularne posty