Recenzja Aleksandra Steć „Moja dusza pachnie Tobą”



"Jesteś częścią mojej duszy
Gdybym chciała w lustrze zobaczyć
odbicie swojego serca
- zobaczyłabym Ciebie."



Wydawnictwo: Drukarnia FastGraw
Rok wydania:  2017
Format: Książka
Liczba stron: 148






Przedstawiam Wam kolejny zbiór przepięknych i cennych cytatów na temat miłości, życia, walki o akceptację samego siebie, piękna, które mamy dookoła, a nie zawsze doceniamy. Myślę, że ten zbiór wpasuje się idealnie w życie każdego z nas, przeżywanych przez nas doświadczeń i walki, którą toczymy o lepsze jutro. „Moja dusza pachnie Tobą” to moje kolejne pełne miłości spotkanie z twórczością Aleksandy Steć, której dziękuję bardzo za egzemplarz książki, przez którą przepłynęłam i nawet nie zwróciłam uwagę na uciekający czas.

„Pachniesz jak szczęście. Moje najpiękniejsze wspomnienia mają Twój zapach”.

O miłości napisano nie jedną książkę, wysnuto nie jedną teorię, a mimo wszystko jest uczuciem tak potężnym, że w pewnym stopniu nigdy nie będziemy potrafili jej zgłębić do samego końca. Wielu próbowało, a drugie tyle, jak nie więcej próbuje ująć to wyjątkowe uczucie słowami. Miłość jest życiem, jest w nim obecna, na dobre zadomowiła się pośród nas. Myślę, że Aleksandra Steć na nowo dołożyła do niej świeżości i głębi, której przemieć jest w niej pełno, prawda?





„To niesamowite. Wymarzyłam sobie Ciebie, a Ty naprawdę istniejesz”.

„Moja dusza pachnie Tobą” jest podróżą emocjonalną, którą odkrywamy w czterech etapach: "Przesiąknięta jestem Tobą na wskroś", "Życie ma smak dawnych pocałunków", "Świat cierpi na deficyt miłości" oraz "Kobiecość najsłodsza z broni".  Każdy z nich różni się zawartością tematyki spisanych przemyśleń, więc myślę, że czytelnicy dobiorą coś, co w danym etapie życia najbardziej do niego przemawia. Aleksandra Steć potrafi przesiąknąć światem emocjonalnym i wypełnić braki w naszych duszach ukazując, że samotność, nawet taka z wyboru nie jest dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza, kiedy pozbawiona jest miłości. Zmusza nasze szare komórki do rozruchu i zachwytu nad każdym przelanym na papier słowie.



„Nie możemy oczekiwać od ludzi, którzy boją się małego deszczu, że zrozumieją, co to znaczy przetrwać burzę”.

„Moja dusza pachnie Tobą” to refleksje, które możemy nałożyć na swoją własną duszę, która ma swój indywidualny zapach. Ugrzęzłam w romantyzmie i subtelności po samiutką szyję nie mając zamiaru się z niej wyswobodzić.  Bo i po, co? Kocham te wspaniałe cytaty, które można wyodrębnić z każdej z książek Aleksandry Stęc, czasami mam wrażenie, że mogłabym nimi zapisać każdą ścianę w pokoju, a mimo wszystko za każdym razem ich sens wyglądałby zupełnie inaczej. To jest najpiękniejsze w twórczości autorki, każdy spojrzy na nią inaczej i wyciągnie to, czego obecnie najbardziej potrzebuje. Jestem przekonana, że niejednokrotnie otworzę tą książkę podróżując w głąb własnej duszy za sprawą słów Aleksandy Stęć.









Komentarze

Popularne posty