Recenzja Agnieszka Maciuła-Ziomek „Powiadomienie”

 Najtrudniejszym wyścigiem jest wyścig po życie.

Magda od lat jest zagorzałą fanką wyścigów Formuły 1, a Liam Davidson, wielokrotny mistrz świata, to jej ulubiony zawodnik. Pewnego dnia spełnia się jej największe marzenie – w konkursie zorganizowanym przez Liama wygrywa możliwość spędzenia kilku dni ze swoim idolem. Od pierwszego spotkania, na tle sportowej rywalizacji, los funduje im zaskakujące doświadczenia. Gdy ta przygoda ma dobiec końca, Magda wraz z najlepszym kierowcą świata ulegają poważnemu wypadkowi, po którym czeka ją długa rehabilitacja. Z czasem odzyskuje zdrowie, a gdy jej życie wreszcie obiera właściwy kierunek, wydarzenia znów zmieniają tor i zaczynają mknąć niczym rozpędzony bolid. Wygląda na to, że kolejne powiadomienie ponownie zmieni życie każdego z bohaterów.

 

Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania:  2022
Format: Książka
Liczba stron: 444


Lubicie historie opowiadające o tym, jak spełnia się marzenia? Życie byłoby znacznie prostsze i przyjemniejsze, kiedy byłaby większa szansa na ich ziszczenie. Z doświadczenia jednak wiem, że jeśli samemu nie zawalczymy o to, aby się spełniły, nikt inny tego za nas nie zrobi. Nie miałam wcześniej styczności z twórczością autorki, jednak nie oznaczało to, że nie powinnam próbować tego zmienić. „Powiadomienie” autorstwa Agnieszki Maciuły – Ziomek, zapowiadało się obiecująco, kiedy przeczytałam notatkę wydawcy wiedziałam, że chciałabym tą książkę przeczytać. Miałam szczerą nadzieję na to, że powieść ma coś w sobie i będę mogła delektować się odkrywając jej zakamarki.

Główna bohaterką książki autorstwa Agnieszki Maciuły –Ziomek pod tytułem „Powiadomienie” jest Magda, dziewczyna dość niezwykła. Pracuje, jako informatyczka, a jej zainteresowania są interesujące. Dziewczyna jest fanką Formuły 1, a w szczególności mistrza świata, którym jest Liam Davidson. Kiedy okazuje się, że sportowiec organizuje konkurs, w którym główną nagrodą są nie tylko bilety na samolot, ale także spędzenie z mężczyzną trochę czasu, Magda nie może nie spróbować. Jest przecież fanką Liama, ma na jego temat ogromną wiedzę, co okazuje się atutem, jakie było zdziwienie dziewczyny, kiedy zwyciężyła. Podróż do Anglii, czas spędzony z Davidsonem jest niezwykły, dziewczyna czuje się jak w bajce. Relacja tej dwójki zaczyna być silna, pomimo swojej niezdarności, jest osobą interesującą. Między Magdą, a Liamem jest mocno wyczuwalna chemia. Niestety los bywa przewrotny, wpadek samochodowy, któremu ulegają może wiele zmienić. Czy Magdzie uda się wrócić do zdrowia? Jak to się odbije na karierze Liama?

„Powiadomienie” jest powieścią, która szczerze i niezwykle pozytywnie mnie zaskoczyła. To porządnie skonstruowana i napisana książka obyczajowa, która okazała się dla mnie strzałem w dziesiątkę. Jestem pod wrażeniem przede wszystkim tego, jak ogromną wiedzę na temat Formuły 1 posiada Agnieszka Maciuła -Ziomek. Nie spodziewałam się, że powieść może się okazać tak ciekawa, emocjonująca i zaskakująca. To nie kolejny spłycony romans, a znacznie więcej. Mamy tutaj fabułę, akcję, wspaniałych i autentycznych bohaterów. Zastanawiałam się, jak wiele czasami musi spaść na człowieka, z iloma sprawami musi się mierzyć, aby ponownie stanąć na nogi. Pomimo tego, że w powieści są elementy radosne, jak spełnienie największego marzenia głównej bohaterki w książce jest wiele smutku. „Powiadomienie” to wartościowa książka, która z pewnością zaskoczy swoim pięknem nie jednego czytelnika. Czasami ludzie pomimo radości i uśmiechu borykają się z ogromnym cierpieniem, nie zawsze potrafimy, jednak to dostrzec. 


Komentarze

Popularne posty