[PATRONAT] Recenzja Amelia Sowińska „Krwawy obowiązek Anton”

  „Wpatrywałem się bezlitosnym wzrokiem w klęczącą przede mną dziewczynę. Prosiła, błagała, jak wszyscy, którzy kiedykolwiek robili interesy z Bratwą”.

Molly Billie Brown, przyjaciółka Poliny i Sophii, od lat czekała na randkę z Gustavem Callaro – bratem Sophii. I kiedy jest na to szansa, mężczyzna nie przychodzi na spotkanie.
Załamana kobieta ląduje w obskurnym barze, planując zatopić smutki w alkoholu. To właśnie tam pijaną Molly znajduje nie kto inny jak gangster Anton Durov, brat Siergieja. Mężczyzna postanawia pomóc dziewczynie, pomimo że kusi go, aby wykorzystać sytuację i zabrać ją do łóżka.
Anton, chociaż nie ma tego w zwyczaju, zaczyna coraz intensywniej myśleć o kobiecie z baru, która ma w sobie coś, co go przyciąga. Jednak Anton nie wie, że Molly ma złamane serce i pakowanie się w jakiekolwiek relacje, szczególnie z gangsterami, w ogóle jej nie interesuje.

 


Wydawnictwo: Niezwykłe
Rok wydania:  2022
Format: Książka
Liczba stron: 346
Cykl: Krwawy obowiązek
Tom III


Amelia Sowińska jest dość znana w świecie literackim, pamiętam czas, kiedy zaczęłam współpracować z nią przy debiutanckiej książce, a teraz ma ich tak wiele na swoim koncie. Ponownie zapraszam Was w szeregi mafii, a mianowicie cyklu Krwawy Obowiązek. Nie muszę wspominać, jak bardzo czekałam na najnowszą książkę Amelii Sowińskiej pod tytułem „Krwawy obowiązek. Anton”, byłam ciekawa głównego bohatera. Wiedziałam, że jest dość specyficzny i z całą pewnością sprawi kłopoty nie tylko głównej bohaterce. Ciekawe ile czytelniczych serc złamie ten mężczyzna? 




Główną bohaterką książki autorstwa Amelii Sowińskiej pod tytułem  „Krwawy obowiązek. Anton” jest przyjaciółka  Polliny i Sophii - Molly Billie Brown. Jest zauroczona pewnym mężczyzną, który zdaje się nie zwracać na nią takiej uwagi, jakby pragnęła. Gustavo Callaro w końcu zdaje się zaprosić ją na randkę, z której bardzo się cieszy. Do spotkania przygotowała się starannie, jednak chwile szczęścia pękają jak bańka mydlana, kiedy mężczyzna wystawia ją. Gustavo nie pojawia się na spotkaniu, co bardzo ją zabolało. Molly nie miała jednak zamiaru wracać do domu, potrzebowała czegoś mocniejszego, poszła, więc na drinka i trochę się zagalopowała z ilością alkoholu. Tam też spotyka mężczyznę, którego powinna unikać, idealny przepis na kłopoty - Antona Durova. Dziewczyna nigdy nie była mu tak do końca obojętna, łatwo byłoby wykorzystać sytuację i posunąć zbyt daleko, jednak tego nie robi. Pomaga kobiecie, z czasem obydwoje zbyt często przebywają w swoich myślach, co jest niebezpieczne. Anton znika w najmniej oczekiwanym momencie, wraca po kilku miesiącach będąc innym człowiekiem, co to oznacza? Z jakiego powodu musiał odejść? Czy Molly pozwoli mu się do siebie zbliżyć? Co się stało z Antonem Durovem?






 „Krwawy obowiązek. Anton” to książka, na która czekałam, ukazuje, że ludzie pomimo tego, że ich do siebie ciągnie starają się walczyć z tym uczuciem. Główny bohater jest postacią złożoną, pod fasadą lekkoducha nie stroniącego od alkoholu i kobiet skrywa się inny człowiek. Jest niczym tykająca bomba, kiedy poluzuje się zawleczkę, zbyt mocno dociśnie, staje się nieobliczalny. Anton Durov to człowiek groźny, z którym należy się liczyć. Relacja z takim człowiekiem nie należy do łatwych, to nie tylko romantyzm, ale także ogrom cierpienia, niezrozumienia i wątpliwości. Amelia Sowińska ukazała nam niezbyt zdrową relację, w której pożądanie zdaje się spalać bohaterów do samiuśkich kości. Jest pikantnie, niebezpiecznie, mamy przeszłość, która nie odpuści. „Krwawy obowiązek. Anton” jest powieścią, która mi się podobała, bohaterowie potrafili mnie zaskakiwać, czasami irytowali, innym razem było mi ich szkoda. Autorka potrafiła rozbudzić we mnie emocje, łamać serce i sklejac je z powrotem z ogromną łatwością. 








Komentarze

Popularne posty